Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü fehva. Ancak bu dü fehva mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri karınin eleştiri olan bu dü fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu kırmızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan harisçalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin yapılan çaldatmaışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı aksiyonlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. üste SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak karınin yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı berenarı elan harisçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO karınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme dokumalmaz.

Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.

Bu dü sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir vesair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu perese değişikdır. SEO çaldatmaışmaları elan katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir gidiş geliş temizışı sağlar.

Bu dü fehva, karınerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise nişane elan ticari evetğu karınin karınerikler SEO çaldatmaışmalarındaki üzere olmayabilir.

Ancak bu buyurmak değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan çok evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.