Klima cihazının tarihi insanlık kadar eskidir. İlk insanoğlu üst ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor yağdırmak karınin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı egemen derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak karınin akarsu gücü ile çtuzakışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk yetişkin kullanım yerını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her devir 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail yol vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetçi fail bir süreçtir. Günümüzde insanoğlu, elan huzur ve verimli evetşayabilmek karınin klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima aşırı olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut işlemyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert itibar etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik oldu. Bundan sonra klima namevcut işlemyerlerinde kimse çtuzakışmak istememektedir. Önce işlemyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor takımı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca yazın girenlemek karınin kullanılan bir takım olmaktan çıeşp, kışın da ısınmak karınin yeğleme edilen takım yapmıştır. Klima kullanım tuzakışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği önsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde oldukça karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın tuzakınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana normal seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin katkısızlanamaması, hakikat montaj uygulamalarının binalmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ittihaz maliyetinin indinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate tuzakınmalıdır. Klima takımı satın tuzakınmadan önce bu kriterler dikkate tuzakınarak ufak tefek bir tetkik binalmalıdır.